Sylabus kurzu 1.Teorie komunikace rodiny a školy. Odlišné socializační funkce školy a rodiny, propojení, vliv na zapojení do společnosti a dospělost ( 2. Jak přichází učitel do kontaktu s rodiči: maily, žákovská knížka, telefonáty, pr áce s kazuistikami 3. Formy komunikace – popis, formy, její funkce, kritická místa, pravidla
- Přímá komunikace (třídní schůzky, rada rodičů)
- Nepřímá komunikace (písemná, elektronická, přes děti jako media)
Vs.
- Hromadné kontakty
- Individuální
Třídní schůzka – funkce, kritická místa, struktura setkání, pravidla, její možná inovace
Popis a analýza videa
Reálná návštěva třídní schůzky ve skupině – atmosféra, sledování obsahu, verbální a neverbální stránky projevu učitele, zapojení rodičů, charakter komunikace, analytický rozbor. b) Rada rodičů – funkce, fungování, úkoly, kritická místa c) Individuální kontakty
Pravidla komunikace s rodiči 4. Méně běžné formy komunikace s rodiči
Na setkání si dohodneme i podmínky ukončení kurzu (esej s popisem vlastních zkušeností s komunikací s rodiči)..
V kurzu se budeme věnovat funkcím obou institucí, rodiny a školy ve společnosti a v socializaci dítěte, současnému stavu vztahů rodiny a školy, formám komunikace, jejím rizikům a jejímu obsahu.