Sylabus
1. Potřeba udržitelnosti
2. Pilíře udržitelnosti
3. LOHAS
4. Udržitelná spotřeba
5. Udržitelná domácnost
6. Aplikace prvků udržitelnosti do školního prostředí.
7. Environmentální etika
8. Paradoxy ochrany přírody (invazní druhy apod.)
9. Cirkulární ekonomika
10. Transformativní učení
11. Active Citiziens
12. Místně zakotvené učení
13. Global Storylines
Cílem předmětu je informovat a vést učitele, resp. budoucí učitele k odpovědnému životu v reálném a proměnlivém světě a vytvá ření podmínek pro ztotožňování se žáků s vhodnými vzorci chování odpovědnému k lidem a přírodě. V předmětu jsou integrovány myšlenky výchovy k udržitelnému rozvoji, resp. k udržitelnému životu, odpovědné spotřeby, cirkulární ekonomiky, environmentální a ekologické výchovy, globální výchovy, environmentální etiky a multikriteriálního hodnocení. Studenti budou také seznámeni s moderními výukovými metodami/metodikami, jako jsou např. transformativní učení, program Active Citizens, místně zakotvené učení či Global Storylines.