Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky.
Krátkodobé a dlouhodobé strategie podpory učební motivace.
Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb.
Motivování žáků ve škole a v rodině. Atribuce a výkonová motivace.
Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti.
Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace.
Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umo žní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů a intervenčních zásahů k promyšlené práci s žákovskou motivací.