Témata:
1. Funkce školního hodnocení, typy hodnocení dle vztahové normy, slovní hodnocení versus formativní hodnocení, koncept zpětné vazby, individuální pokrok žáka
2. Plánování výuky, stanovování cílů, taxonomie cílů
3. Kritéria hodnocení/úspěchu - jejich typy, sestavování, vazba na důkazy o /na/učení, pravidla pro poskytování zpětné vazby
4. Zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků, respozivní výuka, klíčové otázky, reakce na chybu žáka
5. Sebehodnocení, vrstevnické učení a hodnocení
Cílem předmětu je zvýšit informovanost studentů o způsobech hodnocení v současné české škole a prostřednictvím praktických ukázek a jejich reflexi motivovat k vědomému používání široké škály metod hodnocení podporujících kvalitu výuky.
Předmět zorientuje studenty v aktuálních zahraničních i domácích trendech hodnocení žáků, ve srovnávacím kontextu poukáže na hlavní cesty rozvoje školního hodnocení a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality vlastní výuky.
Teoretický rámec bude doplněn o konkrétn í náměty, jak teoretické poznatky převést do každodenní praxe.
Propojení teorie s praxí pomocí konkrétních autentických příkladů získaných v rámci výzkumu na českých školách (didaktické materiály, videa apod.) má za cíl inspirovat studenty v jejich každodenní pedagogické činnosti, podnítit jejich zájem o učitelskou profesi a přispět ke zkvalitnění výuky.