Vliv technologií na realizaci reformy školství.
Implementace informační výchovy do vzdělávacího a výchovného procesu (RVP, standardy).
Praktické aspekty využívání tewchnologií na podporu vzdělávání v kontextu volnočasových aktivit dětí.
Předmět pokračováním didakticky orientovaného studia využití ICT ve vychovatelské praxi. Navazuje na předmět Informační výchova a didaktika informační výchovy I., který studenti absolvují na začátku 2. ročníku.
Tento návazný předmět je zaměřen především na další prohlubování znalostí a schopností prakticky využít technologie v aktivitách majících pozitivní výchovný dopad a přitom rozvíjejících a doplňujících školní výuku s důrazem na zájmovou volno-časovou náplň. Hlavním cílem je vybavit budoucí vychovatele a vychovatelky adekvátními vědomostmi a dovednostmi, které zlepšují orientaci v oboru a budou jim pomáhat podle potřeby volit nejvhodnější metodické postupy.
Předmět je ukončen obhajobou semestrální práce.