Obsahové vymezení:
? Historický exkurz do problematiky. Průřez vývojem názorů a definic na SPU.
? Terminologické rozlišení kategorie SPCH.
? Diagnostika a její specifika.
? Metody práce s jedinci s SPCH v edukačním procesu, specifika práce učitele a vychovatele. Alternativní formy práce s jedinci s SPCH.
? Terapeutické možnosti při práci s jedinci s SPCH (KBT, relaxace, jóga, KUPOZ, HYPO, relaxační plavání, apod.).
? Etiologie, výskyt, prevence SPUCH v předškolním věku, SPUCH v období školní docházky, diagnostika, edukace.
? Sekundární následky SPUCH.
? Tvorba individuálních vzdělávacích programů.
? Metody hodnocení a tolerance žáků se SPU.
? Způsob práce v hodině se žáky s SPU na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
? Principy partnerství mezi rodiči a učiteli při práci s dětmi se SPUCH.
? Projevy uvedených poruch v dospělosti.
? Legislativní ošetření péče o jedince se SPUCH.