1. tematický celek Hry, herní prostředí a vývojové herní nástroje · Typologie her a specifika prostředí pro jejich využití (technické a programové vybavení, aplikační vrstva) · Vývoj her a herních prvků, komunikace při hrách · Programování her - možnosti a příklady (Scratch, Logo, Baltík a Baltazar, Python, jiné programovací jazyky), ukázky programování v systému Scratch · Soutěže v programování a rozvíjení tvořivosti a algoritmického uvažování
2. tematický celek Grafické aplikace · Vektorová a rastrová grafika · Tvorba graficky orientovaného dokumentu - práce s vektorovým editorem · Zpracování fotografií a základy editace rastrové grafiky · Prezentace grafických děl a fotografií na internetu - komunitní fotografické servery, servery pro ukládání fotografií (webové galerie) · Zdroje grafických dat, respektování autorských práv
3. tematický celek Aplikace pro práci se zvukem · Principy zpracování zvukového signálu, audioformáty · Zařízení pro práci se zvukem, propojování zařízení, praktické situace · Základy práce se zvukovým editorem
4. tematický celek Didaktické aspekty současného vývoje technologií · Vývoj didaktických teorií (behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus) · Implementace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu · 3 úrovně technologického determinismu · Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů · Model TPCK a jeho implementace v praxi
Studijní předmět Informační výchova a didaktika informační výchovy I. OK0131604 je prvním předmětem specializace na ICT s navazujícími předměty Informační výchova a didaktika informační výchovy II. a III.
Tento předmět specializace je v modelovém učebním plánu daného studia zařazen do 4. semestru s dotací 16 hodin za semestr. Studijní předmět je uzavřen klasifikovaným zápočtem a ohodnocen 8 kredity.