Dítě a prostor (pozorování statického a dynamického okolí, dítě jako aktér).
Rozdíl mezi světem prostoru a světem roviny.
Cesta od porovnání a poměřování k základům míry (hry).
Zvětšování a zmenšování jako procesy k pochopení reprodukce na bázi shodných zobrazení.
Vývoj stavby.
Rozvoj jazyka jako nástroje pro orientaci v prostoru (předložky, příslovce, slovesa).
Poznávání tvarů předmětů (hmat, zrak, manipulace, tvorba modelování, odléváním, odkrajováním a podobně), identifikace tvarů, možnosti pohybu jednotivých předmětů.
Rozvoj pravo-levé orientace, jeho úskalí (včetně blokujících aktivit), diskutabilní prvky v současné diagnostice.
Obor předmatematická výchova, rozvoj prostorové a rovinné orientace, paměti, stimulace tvorby a zpracování představ o tvarech, jejich polohách, velikostech, vzájemných polohách, jejich změnách, vnímání symetrií, počátky pojmotvorného procesu, na kterém bude stavět školní geometrie, rozvoj jazyka, proces simplifikace, různé druhy transformací.