1. DIDAKTIKA INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE A JEJÍ PŘEDMĚTPředmět a úkoly didaktiky informační a komunikační technologie, její pojetí jako nástroj pro učitele. Informační výchova a vzdělávací oblast ICT jako součást všeobecného vzdělávání a jejich postavení v systému výchovy.2. POSTAVENÍ INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT V KURIKULU ZŠ A SŠ.3. VYBRANÉ VYUČOVACÍ METODY VYUŽITELNÉ V INFORMAČNÍ VÝCHOVĚ, V PŘEDMĚTECH VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT A V PŘEDMĚTECH ZAMĚŘENÝCH NA POČÍTAČOVÉ TECHNOLOGIE4. KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K INFORMAČNÍ VÝCHOVĚ.Východiska Piagetova konstruktivismu, Papertova konstruktivismus a logovské kultury.5. TAXONOMIE UČEBNÍCH ÚLOH PRO VÝUKU INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT6. HLAVNÍ CHARAKTERISTIKY, ANALÝZA A HODNOCENÍ UČEBNIC PRO VÝUKU INFORMAČNÍ VÝCHOVY A VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT
Cílem předmětu je poskytnout hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby a specifika vyučování předmětů vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie a na realizaci vzdělávacích cílů informační výchovy ve vzdělávání na ZŠ a SŠ. Vymezuje pojem informační výchovy, analyzuje postavení ICT a informační výchovy v kurikulu ZŠ a SŠ, seznamuje s principy Piagetova konstruktivismu a Papertova konstrukcionismu pro potřeby informační výchovy.
Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení učitele pro potřeby plnění cílů informační výchovy a výuky ICT předmětů ve školní praxi. Navazuje na obecné pedagogicko-psychologické disciplíny, aplikuje a rozvíjí poznatky těchto disciplín v informační výchově.
Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí informační výchovy s ICT. Pozornost je věnována také taxonomii učebních úloh a učebnicím pro výuku informatiky a ICT předmětů.