Náplní kurzu je, kromě určité teoretické části, hlavně seznámení s dostupnými autorskými prostředky pro tvorbu výukových materiálů, které nevyžadují žádnou zvláštní znalost programování. Účastníci navážou na své dřívější zkušenosti a budou pomocí vhodných nástrojů bez nutnosti příliš velkého množství dalších specializovaných znalostí vytvářet výukové moduly s výstupem do prostředí WWW nebo jako samostatný počítačový program. Pomocí autorského prostředku, který jim bude nejvíce vyhovovat, vypracují jednoduchou prakticky použitelnou aplikaci jako semestrální práci.
Zásady tvorby výukových aplikací, úvod do algoritmizace, multimediální systémy, možnosti tvorby multimediálních aplikací, autorské prostředky
Základy teorie analogového a digitálního zpracování zvuku a obrazu, programy pro zpracování zvuku a obrazu, zpracování obrazu a zvuku na počítači
Macromedia Flash, prostředí a ovládání programu, vektorová grafika a import bitmap, animace, symboly, základy ActionScriptu, export flashanimací do HTML
WWW autorské nástroje a systémy, volně dostupné autorské nástroje na podporu výuky, porovnání a vlastnosti komerčních VLE systémů pro distanční vzdělávání
Tvorba projektu, námět, realizace, testování
Posláním kurzu Autorské systémy a prostředí je seznámit studenty se základními způsoby tvůrčího využití počítačových technologií v práci učitele. Cílem je získat minimální praktickou zkušenost s přípravou vlastních výukových materiálů na počítači a v souvislosti s tím též přehled o náročnosti tvorby a kvalitě dostupných komerčních i nekomerčních výukových aplikací.
Zároveň je obsahem předmětu základní seznámení s pojetím užití autorských systémů pro tvorbu rozhraní dokumentu.