1. tematický celek
Výzkum edukačních technologií, výukové cíle pro 21. století
· Kurzweilův Zákon zrychlujících se změn
· Implementace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu (Project ACOT, BECTA, Škola21)
· 3 úrovně technologického determinismu podle Kanuky
· Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů
· Model TPCK a jeho implementace v praxi 2. tematický celek
Od školy 1.0 ke škole 2.0
· Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry
· Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody)
· Technologické souvislosti psychodidaktických koncepcí behaviorismu, kognitivismu a konstruktivismu
· Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí podle Siemense a Downese
· Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1
· Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální) 3. tematický celek
Technologie ve formálním vzdělávacím prostředí
· Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta
· Vývoj systémů řízení výuky
· eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem
· Vzdělávací objekty (DUM, úložiště)
· Převrácená třída (Khan Academy)
· Webquest (primární výukové zdroje)
· Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů)
· Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards) 4. tematický celek
Technologie v neformálním vzdělávacím prostředí
· eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí
· Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons)
· Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům
· Volně dostupné výukové kurzy (MOOC), Open University
· Andersonův teorém interakční ekvivalence
· Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (Learning Analytics, badges) 5. tematický celek
Technologie v informálním vzdělávacím prostředí
· Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.)
· Problematika bezpečnosti v online prostředí
· Upravená Bloomova taxonomie podle Kanterové
· Od kolaborace ke kooperaci podle Jarche
· Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost podle Turke, rezident/návštěvník podle Whita, vztah k žákům)
· Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu)
The mission of the subject of ICT in education is to familiarize students with the application of information and communication technologies (ICT) in teaching and learning, with a particular emphasis on mobile technology and the use of freely available learning resources, teaching methods and open social networks. The main objective is to contribute to the knowledge and understanding of the current potential of ICT, which significantly affects the educational objectives and the formal and informal learning processes.
Face-to-face teaching takes the form of lectures using demonstrations in the form of videos. It is assumed the active distance involvement of students in a discussions on topics discussed during the actual meeting attendance, which may be spread to a personal learning environment of participants.
The students will better understand the role of ICT in Contemporary Education. Participation will contribute to the expansion of personal learning environments, and students start their future role in their lifelong learning.