Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKVP04001

Sylabus

Sylabus kurzu

Základní kroky vybraných latinskoamerických tanců a technika pohybu demonstrovaná především na pohybově jednodušších tancích (bachata a merengue) a systematicky rozvíjená na dalších tancích.

Výuku základních kroků, variací, techniky pohybu a charakteru tance bude prolínat především:

- poznávání charakteru jednotlivých tanců,

- poznávání muzikálnosti (co to je "tancovat na hudbu vs. mimo hudbu, být v taktu, trefit se do fráze" atp.); rytmu a rytmické hry,

- taneční improvizace a improvizační hry,

- hodnocení tance; kritéria profesionálního vs. laického hodnocení, reflexe vlastního tanečního výkonu atp.

Anotace

Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou

Garant předmětu: PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.

Vyučující: PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.

Studium: kombinované

Typ studijního předmětu: volitelný

Rozsah studijního předmětu 1x 5 h za semestr

Formy výuky studijního předmětu: praktický seminář

Počet kreditů: 2

Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet (podmínkou je aktivní účast na seminářích a reflexe vzhledem k pedagogické praxi)

Počet studentů v kurzu: 12 (dle maximální kapacity tanečního sálu v Brandýse n. Labem)

Stručná anotace předmětu:

Kurz se zaměřuje na techniku základních pohybů, základních kroků a základních variací vybraných latinskoamerických tanců na začátečnické úrovni, která nevyžaduje žádné předchozí taneční dovednosti či minimální speciální pohybovou

úroveň. Dle zájmu budou do kurzu zařazeny základy jak obecně známých latinskoamerických tanců (samba, rumba, cha-cha, jive, tango), tak i latinskoamerických tanců nově k nám pronikajících (salsa, merengue, bachata).

Zároveň je kurz koncipován jako obecná pohybová průprava a inspirace k pedagogickým inovacím ze strany učitelů, kteří se chtějí (nejen v hodinách tělesné či hudební výchovy) věnovat pohybu či alespoň pohyb zařazovat jako dílčí část hodiny kteréhokoli vzdělávacího předmětu.

Dítě potřebuje pro svůj zdravý tělesný vývoj i duševní rozvoj dostatek pohybu: tanec dětem nabízí nejen pohybové vyžití, ale i kultivovaný pohyb, naladění ke kráse a těsné spojení s hudbou. Tanec se tak stává jednou z cest kultivace vlastních pohybů i formováním všestranně rozvinuté osobnosti.

Lektor kurzu má bohatou taneční i tanečně výukovou praxi. Ve školním roce 2008/2009 se experimentálním zařazováním výrazné taneční a rytmické složky do hudební výchovy v 6. a 7. ročnících ZŠ jako učitel podílel na inovaci vzdělávacího předmětu hudební výchovy.