V prezenční části předmětu je kladen důraz na adekvátní rozkrytí těchto témat:
- prostředí moderního operačního systému
- orientace v úložištích WAN a LAN
- komunikační a informační služby internetu
- zpracování elektronických informací
- prostředí textového, tabulkového a grafického editoru s adekvátními výstupy
- elektronická agenda z pohledu, resp. pozice vychovatele i výchovně-vzdělávacího zařízení.
Distanční část je zaměřena na osobní uchopení a dovednostní zvládnutí činností v doporučovaných aplikačních prostředích, důraz je kladen na principy práce a jistou platformní nezávislost prováděných aktivit a realizovaných samostatných prací
Posláním předmětu je vybudování, resp. revitalizace složek adekvátní uživatelské informační gramotnosti specifikované pro využití v pedagogické praxi i v rámci dalšího studia. Cílem není pouze dosažení příslušné úrovně uživatelských dovedností, ale taktéž nazírání elementaristické struktury vazeb a patřičný nadhled pro realizaci aktivit v šíři procesů vedených pedagogem.