Introduction;
Teaching language skills: teaching listening, teaching reading, teaching speaking, teaching writing. Course evaluation
Sylabus pro LS 2017:
Úvod
Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení
Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní
Praxe a na ní zadané úkoly
Reflexe praxe, swop-shop vlastních aktivit zaměřených na jednotlivé řečové dovednosti včetně pilotáže, kritéria hodnocení řečových dovedností, sumarizace výstupů z pozorování zaměřeného na řečové dovednosti
Závěr, needs analysis, diskuse videozáznamů atd.
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a základních principů výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzy výuky jednotlivých řečových dovedností. V návaznosti na oborovou praxi si studenti vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé řečové dovednosti a plánovat vyučovací hodiny.
Obsah:
Introduction;
Teaching language skills: teaching listening, teaching reading, teaching speaking, teaching writing.
Course evaluation.
!!!!! V LS 2017 jsou následné změny, a to z důvodu řady odpadlých hodin. !!!!!