- neurolingvistické aspekty výuky cizích jazyků,
- komunikativní přístup k výuce cizích jazyků,
- učitel a plánování výuky,
- tvorba a využití školních vzdělávacích programů,
- výběr učebnice,
- užití moderních pomůcek ve výuce anglického jazyka,
- typy a tvorba testů a jejich hodnocení,
- oprava chyb,
- nová maturita z anglického jazyka,
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami,
- další vzdělávání učitelů.
Předmět završuje povinné studium oborové didaktiky. Studenti poznávají a kriticky hodnotí teorie vyučování a učební metody, které ovlivňují současnou praxi (např. teorie osvojování druhého jazyka, humanistické alternativní metody, komunikativní přístup, bilingvální výuka). Zaměřují se na prohlubování žákovské motivace, jazykové učební styly a strategie a efektivní pracovní postupy v heterogenních třídách, zabývají se testováním a kritérii hodnocení písemného i mluveného projevu. Získávají hlubší poznatky o kontextu, ve kterém budou pracovat, zejména o kurikulu a jeho typech, o užívaných učebnicích a hlediscích jejich výběru a o plánování výuky na delší časové období. Uvědomují si komplexnost didaktických problémů, zdokonalují se v didaktické argumentaci a opírají se přitom o adekvátní penzum vědomostí a dovedností.
Požadavky ke zkoušce:
Zkouška má dvě základní části: teoretickou a praktickou. Teoretická znamená aktivní a dostatečné zvládnutí teoretických okruhů daných v okruzích ke zkoušce. K praktické části studenti přinesou obě portfolia z praxe na základní i střední škole. O nich bude veden rozhovor, kde student prokazuje praktické zvládnutí didaktické terminologie a praktickou aplikaci současných trendů v obecné i oborové didaktice. Na závěr zkoušky student provede zhodnocení svého výkonu, navrhne klasifikaci a svůj návrh kvalifikovaně zdůvodní.