Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta.
RICHARDS, J.C. Beyond Training. Perspectives on Language Teacher Education. Cambridge: Cambridge University Press, 1998.
RICHARDS, J.C. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
RICHARDS, J.C.; NUNAN, D. (Eds.) Second Language Teacher Education. Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.
Teaching and Teacher Education.
TSUI, A.B.M. Understanding Expertise in Teaching. Case Studies of Second Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
WAJNRYB, R. Classroom Observation Tasks. Cambridge: Cambridge University Press, 1992.
WALLACE, M. Training Foreign Language Teachers. A reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses : Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Při Oborové praxi II studenti navážou na výsledky, kterých dosáhli v praxi předcházejíc í. Cílem praxe je a) rozvíjení klíčových kompetencí studentů (kompetence psychodidaktické, komunikační, organizační a řídící, diagnostické a sebereflektivní) a b) transformace znalostí získaných studiem oboru, oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie do didakticky účinných forem vyučování.
Studenti praktikují pod vedením zkušených vyučujících anglického jazyka. Hospitují na jejich hodinách, připravují vlastní výstupy, společně je analyzují a zvažují, na jaké dílčí individuální oborově didaktické a obecně didaktické cíle se zaměří.
Průběžně reflektují své přednosti, slabiny a výsledky, kterých dosáhli. Učí se hledat alternativní přístupy k jazykovým učebním činnostem a uvědomovat si jejich implikace.