Semináře
Příprava praxe na střední škole - hodnocení
RVP pro žáky se zvláštními potřebami
V ýuka dějepisu na středních odborných školách
Postavení dějepisu ve školním vyučování - mezipředmětové vztahy
Interaktivní tabule a její využití ve výuce dějepisu¨
Tvorba projektu
Environmentální výchova v hodinách dějepisu
Cílem kursu je seznámení studentů s úvodem do teorie pedagogického výzkumu a metodikou dějepisu. Vlastním obsahem je pedagogický experiment jako základní metoda pedagogického výzkumu, tvorba a práce s didaktickým testem, zásady didaktického hodnocení učebnic, didaktická analýza jako metoda didaktiky dějepisu, plánování učiva a specifika dějepisného vyučování, vyučovací formy, metody a prostředky, mezipředmětové vztahy.
V seminářích připravují studenti testy a v rámci pedagogické praxe ověřují jejich funkčnost. Provádějí didaktickou a metodickou analýzu vyučovací hodiny.
Hodnotí současné učebnice podle didaktických zásad hodnocení učebnic. Zabývají se konkrétními možnostmi využití mezipředmětových vztahů, např. v rámci exkurzí do paměťových a památkových institucí.
Formou náslechů a následných rozborů hodiny dějepisu se připravují na výuku na střední odborné škole. Požadavky k ukončení předmětu: příprava a obhajoba skupinové seminární práce (téma studenti volí v úvodním semináři).
Předmět je vyučován v českém jazyce.