Obsah předmětu tvoří následující témata:
Konzultace k souvislé pedagogické praxi. Zpětná vazba k seminárním pracím. Vyučovací hodina. Příprava na vyučovací hodinu (1.3.)
Rozvoj řečové dovednosti - písemný projev (15.3.)
Reflexe oborové praxe na ZŠ (19.4.)
Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou (26.4.)
Mluvnické učivo, výběr, prezentace (3.5.)
Osvojování zvukové stránky německého jazyka. Chyba ve VCJ, identifikace a opravování chyb (10.5.)
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z didaktiky německého jazyka zaměřené především na řečové dovednosti. Studenti se seznámí s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka.
V seminářích studenti realizují mikroteaching k probíraným oblastem. Po absolvování předmětu budou studenti schopni připravit vyučovací hodinu se zohledněním principů ovlivňujících výukový proces, budou připraveni aplikovat znalosti o výuce jazykových prostředků do praktické výuky a rovněž dokáží analyzovat chyby žáků a hledat vhodné formy jejich odstraňování.