Cílem předmětu je přiblížit komparatistický pohled na cizojazyčnou literaturu pro děti a mládež z pohledu vyučování cizímu jazyku, přiblížit studentům význam literatury jako faktoru při rozvíjení osobnosti dítěte a to s důrazem na rozvíjení interkulturních a sociálních kompetencí. Rozvíjení jazykových kompetencí je sekundárním cílem literární komunikace jako jedné z forem pedagogické komunikace. Obsahovou náplň tvoří teoretická prezentace vybraných problémových okruhů (v přednáškách) a didaktizace textů (v seminářích), v závislosti na žánrech, které jsou chápány jako standardně vhodné pro didaktickou adaptaci (např. drobná lyrika, pohádka, pověst), dále na žánrech relativně moderních (např. comics, obrazová kniha) a naposledy na žánrech, které se ve VCJ objevují jako poměrně nové (např. román pro mládež a dospívající
čtenáře) a které předpokládají práci s rozsáhlým epickým textem.
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na semináři, průběžné vypracovávání úkolů z didaktizace tetxů.