Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktické problémy mnohojazyčnosti

Předmět na Pedagogická fakulta |
ON2307036

Sylabus

1. Organizační úvod, pojem mnohojazyčnost (8.10.)

2. Postavení němčiny jako druhého cizího jazyka (16.10.,

30.10.)

3. Žáci-cizinci ve výuce němčiny (4.12..

11.12.)

4. Bilingvismus a bilingvní programy na ZŠ a SŠ (18.12.,

8.1.)

Anotace

Cílem předmětu je zprostředkovat studentům náhled na změnu postavení německého jazyka v cizojazyčné výuce na ZŠ a SŠ pod vlivem mnohojazyčnosti. Studenti se seznámí s pojmem mnohojazyčnosti a jeho konkrétními projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ; výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky (začleňování žáků-cizinců); bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách).

Studenti budou aktivně vyhledávat prameny ke studované problematice, budou pracovat s IT a internetem v seminářích, navštíví výuku němčiny se skupinou žáků s odlišnými mateřskými jazyky, budou absolvovat přednášku a diskusi s pedagogickým pracovníkem školy s bilingvním programem.