1. Obecné a zvláštní v analýze uměleckého díla a v jeho pedagogické interpretaci, zásady tematizace vyučovacích jednotek zaměřených na práci s uměleckým dílem
2. Pohyb v hudbě, příklady didaktické tematizace: funkce hudby ve společnosti, vyjádření rytmu a metra v pohybových aktivitách člověka, průřez dějinami žánrů, v nichž rytmus a metrum plní úlohu dominujícího výrazového prostředku
3. Hudba a příroda, příklady didaktické tematizace: inspirace přírodou ve vývoji žánrů a stylů, zvukomalba, charakteristika typických hudebně výrazových prostředků
4. Hudba a lidské nitro, příklady didaktické tematizace: sdělovací úloha hudby v porovnání s prostředky dalších druhů umění a s jazykem, dušemalba, emoce, styl a hudební výrazivo
5. Hudba a lidský hlas, příklady didaktické tematizace: jednohlas v hudební historii a současnosti, vícehlas a jeho základní typy, vokální polyfonie, píseň jako vrcholný hlasový sólový projev
6. Hudba a hudební nástroje, příklady didaktické tematizace: instrumentální kontrapunkt jako projev přelomu hudebního myšlení, dynamika vývoje hudebních nástrojů, vývojové proměny orchestru a komorní hudby
7. Hudba a obřad, příklady didaktické tematizace: rituální a náboženská funkce hudby, hudba a obřady v lidové kultuře a v současnosti
8. Hudba, slovo, film a divadlo, příklady didaktické tematizace: melodram, významná díla scénické hudby minulosti a současnosti, filmová hudba
9. Hudba jako drama, příklady didaktické tematizace: hudební divadlo v proměnách doby
10. Hudba jako obraz a příběh, příklady didaktické tematizace: náznaky programnosti ve starších vývojových epochách, žánrové obrázky, vrcholná programní hudební tvorba, základní podmínky apercepce programní hudby
11. Hudba a technický pokrok, příklady didaktické tematizace: podíl improvizace ve skladbách různých stylových epoch, vyjadřovací prostředky, způsoby záznamu a provádění hudby sónické, elektronické a elektroakustické, elektronické nástroje v populární hudbě
12. Koncepce pedagogické práce v přípravě a realizaci multidisciplinárního projektu
13. Možnosti a limity činnosti žáků v přípravě a realizaci multidisciplinárního projektu
Komplexní analýza skladeb a z ní vyplývající pedagogická interpretace s akcentem na vytváření didaktických situací a řešení problémů z takových situací vyplývajících. Didaktické situace jsou soustředěny na komplexní pojetí problematiky uměleckého díla, tedy na vztahy mezipředmětové, mezioborové, multidisciplinární.
Pochopení problematiky účastníci prokazují samostatným didaktickým výstupem s prezentací zvoleného hudebního díla a zároveň prokazují dovednost hudebněpedagogické práce s obecenstvem.