a) Práce s lidovou písní
Předvedení písně a capella, i s vlastním improvizovaným doprovodem.
Řízení zpěvu kolektivu - a capella (taktováním) a s vlastním nástrojovým doprovodem.
Metodická prezentace písně formou rozhovoru. V něm se zaměřit na rozbor textové i hudební složky (žánrová, formální, rytmicko-melodická, harmonická charakteristika).
Připravit si 3 písně vhodné pro děti staršího školního věku a středoškoláky b) Práce s populární písní
Předvedení písně s vlastním doprovodem.
Doprovod ke zpěvu kolektivu.
Metodická prezentace (viz bod a + faktografické informace o autorovi, žánru, interpretech apod.)
Výběr: Připravit si 1 píseň, na ní představit jednu z oblastí populární hudby (šanson, muzikálová píseň, rock, folk, jazz, spirituál, apod.) c) Komorní hra
Čtyřruční hra na klavír, komorní dua, sólový zpěv s doprovodem, ansámblový zpěv apod.
Každý student se představí ve dvou různých činnostech.
Didaktická prezentace skladby (její stručné uvedení a charakteristika týkající se inspiračních podnětů k jejímu vzniku, historického slohu, formální struktury, harmonických či rytmických zvláštností apod.). d) Dvacet charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů
Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout zpaměti charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich didaktické interpretace.
Podle vlastního výběru 10 ukázek od světových a 10 od českých skladatelů, přitom od jednoho autora maximálně dvě ukázky, a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.
Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Jeho cílem je rekapitulovat instrumentální, pěvecké a taktovací dovednosti, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.