Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology of Teaching Citizenship at Lower-Secondary Schools II.

Class at Faculty of Education |
ON2312008

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus přednášky

1. Typy vyučovacích hodin a jejich struktura Deduktivní a induktivní přístup ve vyučování

2. -

3. Oborová praxe

4. Specifické problémy obsahu učiva občanské výchovy, typy učebních úloh

5. Diagnostika potřeb žáků a jejich zohlednění při plánování výuky

6. Přímé předávání poznatků: výklad a možnosti rozvoje práce učitele   Sylabus semináře

1. Vytváření a posuzování příprav na vyučování

2. a

3. Oborová praxe

4. Metodické potupy vhodné pro hodiny občanské výchovy a jejich kombinování

5. Ukázky vstřícného pojetí výuky: názory, postoje, hodnoty, práce s kontroverzními tématy

6. Projektová výuka na průřezových tématech RVP ZV.

Annotation

The aim of the course is to get the students acquainted with basic methodological literature, with textbooks of citizenship and with teaching aids used in a citizenship classroom. It focuses on active work with current curricular documents and their use in lesson and course planning.

Students learn actively about different teaching strategies which they try out and respond to. They also familiarise with effective teaching programmes implemented at lower-secondary schools and with preparation of pedagogical documentation.

This course draws on the Methodology course no. I, and focuses deeper on the questions of methodology, on students? active work in seminars and on the preparation of the teaching practice.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.