Charles Explorer logo
🇬🇧

Teacher Profession Theory

Class at Faculty of Education |
ON23142106

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.Teorie profesí. Učitelství jako profese a její specifika.

Prestiž učitelství. Spokojenost v profesi.  Mýty o učitelství. 2.Kontexty učitelské profese.

Současné problémy učitelské profese, rozkvět  a krize učitelství. Profesionalizace a  deprofesionalizace učitelství. 3.Podmínky práce učitelů.

Pracovní zátěž a profesiogram. Syndrom vyhoření.

Zdraví a nemoci z povolání učitele. 4.Kategorie pedagogických pracovníků. Kvalifikace učitelů.  Zákon o pedagogických pracovnících. 5.  Osobnost učitele.

Model profesního chování a etický kodex.  Autorita profesionála a její   utváření. Typologie učitele.

Profesní deformace. 6.Pedagogické role,  činnosti  a povinnosti učitele. Specifičnost práce učitele ve škole. 7.

Profesní znalosti učitele. Koncept kompetence.

Standard učitelské profese. Zahraniční modely profesního standardu. 8.

Hodnocení v učitelské profesi. Modely kvality učitele (dobrý učitel, kvalitní učitel, efektivní učitel, učitel-ideál).

Kriteria hodnocení. Nástroje hodnocení (reflexivní deník, hospitace, profesní portfolio).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Studenti se seznámí se stěžejními koncepty teorie učitelské profese. Porozumí učitelství jako expertní profesi a uvědomí si determinovanost profese v měnících se společenských a vzdělávacích kontextech.

Osvojí si základní charakteristiky profese učitele a podmínky udržitelnosti kvality a rozvoje profese. Budou se zabývat aktuálními problémy učitelství.

Budou schopni teoretické reflexe učitelské praxe.