Charles Explorer logo
🇬🇧

Professional Development of Teachers

Class at Faculty of Education |
ON23142110

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Celoživotní vzdělávání jako princip vzdělávacích soustav, evropský rámec kvalifikací a kvalifikace pedagogických pracovníků. Andragogika disciplíny vztahující se ke vzdělávání dospělých.

2.  Profesionalizace učitelství. Přípravné  vzdělávání učitelů. Trendy, modely, koncepce, problémy. Strukturované studium učitelství. Studenti a absolventi učitelství.

3. Profesní rozvoj a kariéra učitelů. Současné problémy dalšího vzdělávání učitelů. Vzdělávání pedagogických sborů. Vzdělávání ředitelů škol.

4. Dospělost a její periodizace.Dospělí jako cílová skupina vzdělávání.Životní cyklus a jeho vliv na vzdělávání dospělých.

5. Determinanty vzdělávání a učení dospělých (fyzický stav-smyslová soustava,zdravotní stav, psychický stav-intelekt emoce, paměť, sociální determinanty,  hygienické podmínky a vnější vzdělávací podmínky) .Podmínky efektivního učení. Přístupy k učení, motivace a kognitivní styly.Bariéry pro učení a vzdělávání dospělých.

4. Druhy vzdělávání dospělých: profesní, zájmové, občanské, rodinné. Vzdělávání pracovníků (podnikové vzdělávání), další vzdělávání.

5. Formy vzdělávání dospělých.Prezenční, kombinované a distanční vzdělávání. Individualizované a individuální vzdělávání a výuka dospělých.

6. Pedagogické zásady vzdělávání dospělých.Vzdělávací potřeby a jejich zjišťování. Kultura vzdělávání dospělých.

7. Specifika vzdělávání učitelů z praxe. Profesní sebereflexe učitelů

8. Projektování programů pro další vzdělávání. Přístupy k hodnocení dospělých.

9. Formy a metody ve vzdělávání dospělých. Aktivizující metody.

10. Učitel/lektor ve vzdělávání dospělých dospělých. Vzdělavatel učitelů ve vysokoškolské přípravě a v dalším vzdělávání učitelů, osobnost, kompetence. Mentoring, supervize, koučování.

11. Specifika vzdělávání seniorů. Instituce a programy. U3V.

Annotation

Students will deal with theoretical and practical issues of professionalisation of teaching, models and institutionalization of initial and futher teacher education. Students will gain theoretical basic knowledge of adult education and understand the principle of lifelong learning.

They will discuss current issues of professional development, teacher career and the system of teacher further education.