Charakteristika vyučovacích hodin cizího jazyka na vyšším a nižším stupni školy. Vztahy mezi výukou jazyku a literatury.
Kontrola a hodnocení žáků při vyučování cizímu jazyku. Problematika cizojazyčných učebnic.
Využití didaktické techniky ve vyučování cizímu jazyku. Přehled vývoje didaktiky cizích jazyků.
Význam myšlenek J. A.
Komenského o jazykovém vyučování. Soudobé koncepce vyučování cizím jazykům v zahraničí.
Humanistická orientace cizojazyčného vyučování.
Stručná anotace předmětu:
Cíl kurzu: Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu. Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.
Obsah kurzu: Charakteristika vyučovacích hodin cizího jazyka na vyšším a nižším stupni školy. Vztahy mezi výukou jazyku a literatury. Kontrola a hodnocení žáků při vyučování cizímu jazyku. Problematika cizojazyčných učebnic. Využití didaktické techniky ve vyučování cizímu jazyku. Přehled vývoje didaktiky cizích jazyků. Význam myšlenek J. A. Komenského o jazykovém vyučování. Soudobé koncepce vyučování cizím jazykům v zahraničí. Humanistická orientace cizojazyčného vyučování.