- Informační zdroje - klasifikace, analýza, hodnocení (problematika vnímání, vyhledávání, analyzování, hodnocení), portály, e-knihy - Informační zdroje a synchronní a asynchronní komunikace, komunikace počítačem podporovaná - teorie, aplikace, sociální a psychologické aspekty - Didaktický software - taxonomie, analýza, evaluace (historie, terminologie, metody), počítačové hry, procvičování, test, autotest - Implementace didaktického software a informačních zdrojů do různých forem edukační činnosti - Didakticko-metodické otázky aplikace SW a informačních zdrojů - Specifika software pro děti s poruchami učení - Právní otázky užívání programů a informačních zdrojů - Ergonomie IT prostředí - Gender a ICT
Cílem předmětu Didaktický software a informační zdroje je docílit u studentů a studentek získání teoretických vědomostí a praktických kompetencí pro práci s didaktickými programy a informačními zdroji ve výuce a při učení včetně osvojení poznatků spojených s právní problematikou používání softwaru ve školství a s ergonomickou problematiku nasazení počítačů. Na uvedené vědomosti a kompetence navazuje didaktika aplikace softwaru a metodika aplikace informačních zdrojů (metodické využívání informací a zdrojů informací vázaných na počítače a počítačové sítě) s akcentem na poradenství.