NOVÉ TECHNOLOGIE OVLIVŇUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ
• Rethinking Education: Opening Up Education (Evropská Komise 2013), Horizon Report 2013 (New Media Consortium), Recombinant Education: Regenerating the Learning Ecosystem (KnowledgeWorks Forecast 3.0) a další plány a predikce dopadů vývoje technologií na vzdělávání a školství
• čtečky elektronických knih, tablety, chytré telefony, ultrabooky, 1:1 computing, cloud computing, fenomeny BYOD, OER, MOOC, VLE, PLE, rozšířená realita
• elektronické učebnice, interaktivní učebnice, digitální učební materiály
• platformy pro vytváření elektronických učebnic a digitálních učebních materiálů
OVĚŘOVÁNÍ ICT DOVEDNOSTÍ, INFORMAČNÍ GRAMOTNOSTI A INFORMAČNÍ VÝCHOVY U ŽÁKŮ
• základy vytváření učebních materiálů a úloh
• standardy ve vzdělávání a v kurikulu, standardy vzdělávací oblasti ICT RVP ZV
• výzkum International Computer and Information Literacy Study 2013 (ICILS)
• European Computer Driving Licence (ECDL)
• projekt Tajemství informační gramotnosti (TIGR), Gepard, SCIO,
• Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
• další systémy a aktivity, např. testování 5. a 9. ročníků (NIQES), Ingot (JSI), IT Fitness (DZS), Bobřík informatiky
VYBRANÉ NÁSTROJE PODPORY PEDAGOGICKÉ PRAXE PROSTŘEDNICTVÍM TECHNOLOGIÍ
• difuze technologií ve škole 21. stolet í, difuzní model, plánovací a evaluační nástroje Profil Škola21
• systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT, aktuální situace a plány vzdělávací politiky
• digitální učební materiály (DUM)
• úložiště výukových objektů na Internetu
• moderní on-line způsoby a metody vzdělávání pedagogických pracovníků, např. masivní otevřené on-line kurzy (MOOC), webináře, webcasting a educasting atp.
The course ON2319811 builds on the previous themes oriented on didactic of the technical subjects, especially in the thematic units of educational technology and ICT in education and ICT Didactics 01. The course focuses on practical aspects of implementation of new digital technologies which influence the education (e-readers, tablets, digital textbooks, 1:1 computing, cloud computing, learning objects etc.).
Next topic is connected with evaluation of ICT, internet and digital literacy. Several projects and methods are to be explored.
In accordance with the prevailing didactic methodological orientation of the second cycle of study is to develop didactically and technically appropriate manner of the participants to transform the acquired knowledge and skills to real learning activities with constructive, respectively problem and project-based focus on the use of ICT, and thus improve the overall fitness of students in the direction of practical application of ICT in education.