1. Úvod do didaktiky informační výchovy. Vymezení pojmu "informační výchova". Postavení informační výchovy ve vzdělávání na ZŠ a SŠ v ČR. RVP, ŠVP. Tvorba školního vzdělávacího programu pro vzdělávací oblast ICT jako součást didaktické transformace
2. Vyučovací zásady a metody pro realizaci cílů informační výchovy
3. Metodika vybraných úloh z informační výchovy ve škole.
4. Analýza učebnic a dalších výukových a studijních zdrojů pro potřeby informační výchovy.
5. Vybrané otázky metodiky úvodu do programování v Imagine. Přístupy k utváření a rozvíjení informačního a algoritmického myšlení žáků, k rozvíjení jejich kompetence pro manipulaci se strukturami.
6. Metodika a výsledky vybraných výzkumů v ČR a v zahraničí zabývajících se otázkami edukačního přínosu ICT ve vzdělávání.
7. Bezpečnost a hygiena práce v předmětech zaměřených na informační výchovu a vzdělávací oblast ICT.
Hlavním posláním studijního předmětu je poskytnout studentům teoretické základy nezbytné pro zvládnutí řešení metodických otázek integrace počítačových technologií do výuky na základní a střední škole. Důraz je kladen na tří různé role ICT ve školním vzdělávání: ICT jako předmětu vzdělávání, ICT jako nástroje pro řešení úloh v různých oborech, ICT jako klíčový prvek pracovního prostředí učitele/žáka.
Pozornost se soustřeďuje na didakticko-metodické otázky vyučování ICT předmětů na ZŠ a SŠ přispívajících k utváření a rozvíjení dovedností a znalostí z oblasti ICT pro život v informační společnosti, ke kreativní činnosti žáků i k hlubšímu pochopení principu a využití počítačových technologií k řešení problémů a k učení. Východiskem je koncept informační výchovy a jejích základních komponent.
Pozornost je věnována analýze učebnic a metodickým otázkám výuky programování na ZŠ a SŠ, konkrétně s využitím Imagine.