- podmínky vyučování a osvojování dovedností v technicky zaměřených předmětech;- tvořivost v technicky zaměřených předmětech a v informační výchově;- komunikace v technickém vyučování a v informační výchově;- problematika výuky technických materiálů;- problematika výuky elektrotechniky;- metodická doporučení k výuce vybraných tematických celku informační výchovy a technické výchovy;- metodická a materiální příprava učitele na vyučování;- hodnocení výsledků práce žáků a zpětná vazba.
Studijní předmět se zabývá otázkami souvisejícími s přípravou, realizací a evaluací výuky předmětů technické a informační povahy. Předmět se zaměřuje na didaktické pojetí vybraných témat z oblasti technické výchovy a oblasti informačních a komunikačních technologií vymezených v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, na didaktické pojetí výuky elektrotechniky a využití výpočetní techniky na středních odborných školách, na základy tvorby školního vzdělávacího programu pro oblast technické a informační výchovy, na projektování výuky v návaznosti na školní vzdělávací program, na přípravu učitele na vyučovací jednotku tématu z oblasti technické a informační výchovy a na hodnocení výuky a sebereflexi učitele technické a informační výchovy.