Teoretické základy
· Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy
· Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1
· Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK
· Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií
· Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus
· Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele
· Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída
· Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě
· Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity
· Kurzy typu MOOC
· Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostí
Metodické postupy
· Informační zdroje učitele
· Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online
· Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice
· Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků
· Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol
· Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstu
Semestrální práce
· Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí
Kolokvium nad problematikou kurzu v plénu s diskuzí (obhajoba reflektující získané znalosti probírané problematiky)
Posláním předmětu ON2319902 je seznámit studenty/ky se specifiky využití internetu 2. generace ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jeho skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty přímo vyvolává.
Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat v nejnovějších formách výukového využití internetu, jež se zvolna stávají běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni. Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější nástroje internetu, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.