OBJASNĚNÍ POJMŮ KONSTRUKTIVISMUS. KONSTRUKCIONISMUS.
LOGOVSKÁ KULTURA.PROGRAMOVACÍ JAZYKY KAREL, LOGO, IMAGINE, SCRATCH.• Seznámení se základy práce s programovacími jazyky Karel, Logo, Imagien, Scratch.• Návrh a analýza učebních aktivit s využitím těchto programovacích jazyků.KONSTRUKTIVISTICKÉ PŘÍSTUPY K VYBRANÝM TÉMATŮM VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ICT NA ZŠ A SŠ.• Návrh učebních aktivit pro vybraná témata vzdělávací oblast ICT, jejichž metodické řešení je založeno na konstruktivistickém přístupu k učení žáků.
Didaktika ICT 04 se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů konstruktivismu a konstrukcionismu pro potřeby výuky předmětů zaměřených na ICT a počítačové technologie zařazených do školního vzdělávání. Objasňování těchto principů vychází z prací významných světových představitelů, především S.
Paperta a jeho žáků a dalších zástupců logovské kultury. Hlavní pozornost je věnována metodickým přístupům k učebním aktivitám určených žákům ZŠ a SŠ s využitím vybraných programovacích jazyků (Karel, Logo, Imagine, Scratch aj.) a aplikování konstruktivistických přístupů ve výuce vybraných tématech školních předmětů zaměřených na ICT.