* Klíčová slova: dětský výtvarný projev, společensko-historický kontext, spontaneita, záměrný rozvoj, koncepce výtvarného vzdělávání, osobnosti, kritická reflexe, současná pojetí
* Sylabus:
Teorie: Vědecký zájem o dětský výtvarný projev. Vývoj názorů na výchovný vliv umění. Důsledky pro výtvarnou pedagogiku a koncepce výtvarné výchovy jako součásti všeobecného vzdělávání. Významná historická období a osobnosti
Praxe: Objevování a objasňování souvislostí minulých pojetí výtvarné výchovy a její současné teorie i praxe. Využití pro řešení a prevenci současných obtíží ve výtvarné výchově ( příklady).
Výtvarná výchova a její specifická nezastupitelná role v rozvoji osobnosti dítěte a mladého člověka, jejich psychických dispozic.
Zavedení a proměny výtvarné výchovy (kreslení) do obecného vzdělávání v českých zemích a jejich příčiny. Současné koncepce výtvarné výchovy ve všeobecném (základním a středoškolském) a specifickém vzdělávání a výchově. Analyticko-komparační studie RVP.
Osobnost výtvarného pedagoga a osobnost žáka a studenta.