Charles Explorer logo
🇬🇧

Psychology of vizual comunication and art

Class at Faculty of Education |
ON9321A43

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Sylabus  

Vytvoření vlastních interpretačních přístupů v oblasti vizuální komunikace, porozumění odborné terminologii. Práce s odbornými texty povede k porozumění diskursivní praxi, která se váže k reflexi vlastních výkladových rámců.  

Hodnocení v průběhu seminářů, které bude závislé na aktivní účasti a na reflexi zadaných odborných textů.  Závěr: kolokvium k vybraným tématům, která budou generována v průběhu aktivní odborné komunikace a funkčního odborného slovníku.   1. 28. 2., 7. 3., 14. 3. 

Úvod do teorie vizuální kultury, mapa základních pojmů.

Případová studie chlapce B.:  Starwars - vlivy vizuální kultury na dítě a jeho výtvarný projev.

Dialogický přístup - seminář: založení vlastního portfolia vizuálních artefaktů.   2. 21. 3., 28. 3., 4. 4.  

Dynamika vztahů a průniků sémiotických domén umění a kultury.  Výtvarné (vizuální) umění v jeho současných podobách jako součást kultury, která je dynamickým prostorem symbolických výměn významů a sociálních praxí.  

Dialogický přístup – seminář: práce s vlastním portfoliem vizuálních artefaktů, uplatnění různých interpretací vybraných kulturních artefaktů.   3. 11. 4., 18. 4., 25. 4. 3 obraty v teoriích obrazu a v interpretacích dětského výtvarného projevu: obrat k jazyku, obrat k obrazu, sociální a kolaborativní obrat

Kreativita a expresivita ve vztahu k dynamice kultury jako sémiotické domény nebo pole dikursivních praxí.

Genderové aspekty interpretačních postupů, specifika genderové perspektivy  

Dialogický přístup – seminář: práce s vlastním portfoliem vizuálních artefaktů, uplatnění různých interpretací vybraných kulturních artefaktů    4. 2. 5. , 9. 5.  

Prezentace vybraných témat z portfolií   16. 5. rektorský den

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurs představuje současné tendence vizuální sémiotiky a vizuální komunikace s pedagogickým implikacemi. Komunikace verbální a komunikace obrazová, jejich funkce, vztahy, potence a úskalí.

Vizuální komunikace, ideologie, ekonomika a reklama. Individuální, skupinové, generační, genderové a sociální aspekty vizuální komunikace.

Analýza, komparace a evaluace médií a forem vizuální komunikace a umění.