1, Úvod do problematiky - rizikové a problémové chování v kontextu pedagogické práce. 2, Definování základních pojmů v oblasti rizikového chování 3, Mutlifaktoriální etiologie rizikového chování - systemický přístup 4, Reflexe příčin a dopadů rizikového chování žáků a studentů - rizikové a protektivní faktory 5, Představení hlavních oblastí rizikového chování v kontextu školy a jejich projevy 6, Prevence rizikového chování a její formy, úrovně 7, Efektivita primární prevence , evaluace preventivních programů 8, Legislativní podpora v oblasti rizikového chování 9, Možnosti i limity intervence pedagoga v oblasti řešení projevů rizikového chování 10, Spolupráce školy se sítí dalších organizací - státního i neziskového sektoru 11, Příklady dobré praxe v oblasti prevence rizikového chování 12, Diskuze, dotazy, modelové situace
Cílem kurzu je podpora rozvoje odborných kompetencí, znalostí, dovedností budoucích pedagogů v oblasti specifické školské primární prevence rizikového chování tak, aby je studenti mohli efektivně využít při své následné pedagogické práci s jednotlivci i se školní třídou.
Účastníci kurzu budou umět identifikovat příčiny i hlavní projevy jednotlivých oblastí rizikového chování, dokáží navrhnout preventivní opatření v oblasti podpory minimalizace projevů rizikového chování, budou se orientovat v efektivních preventivních programech rizikového chování, udělají si přehled i o možnostech externí spolupráce .