Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Ecology and Environment Conservation

Class at Faculty of Education |
ONUZ02032

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět pro kombinované studium probíhá jednak v blocích přednášek a také pochopitelně v samostudiu studentů.

Obsahuje tři logicky na sebe navazující celky: 1) základy ekologie, 2) úvod do problematiky životního prostředí a 3) úvod do aplikace těchto znalostí do praxe (průřezové téma environmentální výchova a jeho postavení v RVP ZV).

Obsah jednotlivých bloků 1) Základy ekologie: biotické a abiotické faktory ž.p., koloběhy látek, energetická kaskáda, ekosystém, dělení ekosystémů, dominanty, klíčové druhy, rovnováha, ekologická nika, konkurence, strategie, biomy světa, adaptace na podmínky životního prostředí, disturbance, ekologická sukcese. 2) Úvod do problematiky životního prostředí: největší problémy ž.p. (velikost lidské populace, migrace a přenos druhů, klesání biodiverzity, znečištění, změny klimatu, odcizení od přírody), trvale udržitelný život - co může udělat jednotlivec nebo organizace, historie environmentalistiky ve světě, vládní a nadvládní strategie a dokumenty. 3) Úvod do environmentální výchovy: RVP ZV a jak lze průřezové téma EV zařadit do jednotlivých předmětů resp. oborů, historie EV v ČR, metody a inspirace, environmentální senzitivita, pobyt v přírodě, zážitková pedagogika.

Annotation

Biotic and abiotic factors, water circulation, N, C, K, etc. circulations, energy cascade, ecosystem, classification of ecosystems, dominate creatures, key species, ecological equilibrium, ecological niche, world biomes, environmental adaptation, disturbance, pollution, climate changes, sustainable live and development, government and un- government environmental strategies and organizations. Environmental education in Czech curriculum, consent, methods and concepts of environmental education, environmental sensitivity, outdoor, experience pedagogy.