Charles Explorer logo
🇨🇿

Internet jako didaktické prostředí

Předmět na Pedagogická fakulta |
ONUZ19003

Sylabus

1. tematický celek ÚVOD DO PROBLEMATIKY Výsledky mezinárodních výzkumů, vývoj didaktických postupů v souvislosti s využitím technologií, vliv na vzdělávací politiku, východiska reformy školství, standardy pro žáky a učitele

2. tematický celek OD WEBu

1.0 K WEBu

2.0 Vývoj internetu Rozdíly mezi web

1.0 a

2.0 Příklady z praxe Blog, podcast, videocast Víceuživatelská prostředí Síťová generace

3. tematický celek OD ŠKOLY

1.0 KE ŠKOLE

2.0 Teoretická východiska výukových teorií v souvislosti s využitím technologií Instruktivní versus konstruktivní přístup (behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus) Co je škola

2.0? Osobní vzdělávací prostředí

4. tematický celek INOVATIVNÍ METODY VYUŽITÍ INTERNETU Portfolio WebQuest Výukové projekty Vyprávění digitálních příběhů Výukové hry

5. tematický celek SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Praktické uplatnění internetových nástrojů dle vlastního výběru na vytvoření a publikování vlastního výukového materiálu Prezentace práce v plénu s diskuzí (obhajoba)

Anotace

Posláním studijního předmětu Internet jako didaktické prostředí je seznámit studenty/ky se specifiky využití internetu ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jeho skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty přímo vyvolává.

Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat ve výukovém využití internetu, jež se zvolna stává běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni. Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější nástroje internetu, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.