1. tematický celek
ÚVOD DO PROBLEMATIKY
• Výsledky mezinárodních výzkumů, vývoj didaktických postupů v souvislosti s využitím technologií, vliv na vzdělávací politiku, východiska reformy školství, standardy pro žáky a učitele, definice informační gramotnosti 2. tematický celek
ZÁKLADY VYUŽITÍ EDUKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
• Vývoj implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání, postavení a funkce ICT ve vzdělávání - výuce a učení
• Synchronní a asynchronní komunikace ve vzdělávání
• Využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, na aplikovaných programech, na charakteru použité technologie a připojení do sítě v různých etapách výuky
• Projektová výuka, principy; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí
• Informační zdroje (klasické, e-zdroje), evaluace a využití zdrojů v edukaci
• Gender a ICT, problémy, diagnostika
• Právní problémy spojené s edukačními technologiemi (Creative Commons) 3. tematický celek
INOVATIVNÍ METODY VYUŽITÍ EDUKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ
OD ŠKOLY 1.0 KE ŠKOLE 2.0
• Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, Příklady z praxe, blog, podcast, videocast, víceuživatelská prostředí,
• Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody)
• Od školy 1.0 ke škole 2.0 (instruktivní versus konstruktivní přístup, souvislosti s psychodidaktickými koncepcemi behaviorismu, kognitivismu a konstruktivismu)
• Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí)
• Internetové výukové projekty (vyprávění digitálních příběhů, primární zdroje, webquest)
• Budoucnost vzdělávacích technologií
Studijní předmět ONUZ19007 Počítač ve vzdělávání je jako povinně volitelný určen pro studenty následného magisterského studia učitelství, kteří jsou vybaveni základní počítačovou gramotností minimálně na úrovni úspěšného zvládnutí bakalářského kurzu OBUZ19022, popř. OBUZ19023 či OBUZ19025 nebo absolvovali jinou ekvivalentní výuku.
Výuku v dotaci 26 hodin celkem, uzavřenou klasifikovaným zápočtem (0/2 KZ), zajišťuje KITTV PedF UK v Praze.