TECHNICKÉ PROSTŘEDKY V EDUKACI
Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, digitální výukové objekty, technické výukové prostředky
Současné trendy a vývoj mobilních dotykových technických prostředků
DIDAKTICKÁ SPECIFIKA MOBILNÍCH DOTYKOVÝCH TECHNOLOGIÍ
Tablety
Další mobilní dotykové technologie
Didaktické materiály pro mobilní dotyková zařízení
Základní kritéria hodnocení didaktických materiálů
DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A JEJICH VYUŽITÍ VE VÝUCE
Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora
Zásady práce ve třídě (1 : 1)
Práce s aplikacemi a produktivní práce s mobilními zařízeními
ZÁKLADY ALGORITMICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKŮ, ROZVOJ INFORMAČNÍ GRAMOTNOSTI role algoritmického myšlení a rozvoj informačního myšlení příklady robotických hraček při rozvoji algoritmického myšlení u žáků
Studijní předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce je jako volitelný určen pro studenty navazujícího magisterského studia učitelství a speciální pedagogiku studijního programu N7504 Učitelství pro střední školy, kteří jsou vybaveni základní počítačovou gramotností. Předmět je v dotaci 0/2 hodin týdně, je uzavřenou zkouškou a je ohodnocen 4 kredity.
Předmět Využití mobilních dotykových technologií ve výuce se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu technických prostředků, označovaných jako mobilní dotykové technologie, resp. tablety. Jeho posl áním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými mobilními dotykovými technologiemi využívanými v edukaci, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti, parametry a didaktická specifika vybraných tabletů a dalších mobilních dotykových technologií a na problematiku implementace didaktických materiálů.
Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s možností zapojení robotických hraček a další didaktické techniky umožňující rozvoj informační gramotnosti a algoritmického myšlení.