Konkrétní výuka bude mít následující obsah: a) didaktické zásady v hudebním vyučování včetně příkladů jejich uplatňování v praxi b) vyučovací metody a diferenciace žáků v hudební výchově c) integrace hudebních činností s ostatními estetickovýchovnými činnostmi na příkladech d) struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování, včetně mimoškolní hudebně osvětové práce s předškolními dětmi e) poslechové činnosti u dětí v předškolním věku
V rámci předmětu bude představena česká adaptace Orffovy školy, jak byla vypracována I. Hurníkem, P. Ebenem, B. Viskupovou a P. Jurkovičem. V semináři budou propojeny pěvecké a klavírní dovednosti a rovněž i hra na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti se seznámí s popisem a využitím Orffových hudebních nástrojů, zaměří se na práci s motivem, hudební větou, na improvizaci závětí k danému rytmickému a později i melodickému předvětí, na vymýšlení variací na danou hudební myšlenku ve smyslu změn rytmických i rytmicko melodických, na rondo rytmické a melodické při zapojení různých bicích a melodických orffovských nástrojů. V rámci předmětu budou studenti hrát a zpívat vybrané lidové a umělé písně uvedené v 1. dílu České Orffovy školy, budou vymýšlet využití Orffových hudebních nástrojů při zpěvu písní nebo při hudebně pohybových projevech na lidové písně, které se učili v předmětu Hra na klavír. Naučí se další umělé písně, které jsou vhodné pro domácí rodinné muzicírování. V rámci hudebně poslechových aktivit bude představena hudba jako řeč, při které dojde k analýze pohybu hudebně výrazových prostředků na formálním půdorysu modelových příkladů poslechových skladeb. Důraz bude položen na zážitek.
V rámci seminární práce studenti vypracují partitury 2 písní pro děti v předškolním věku s uplatněním hry na bicí i melodické nástroje z Orffova hudebního instrumentáře a klavíru. S pomocí klavíru se připraví na jejich nácvik se studenty v rámci výuky.V kombinované formě studia studenti obdrží seznam článků z odborných časopisů Hudební výchova (ČR), které se vážou k tématům didaktiky hudební výchovy, k instrumentální činnosti nebo poslechu hudby dětí v mateřských školách. Vyberou si jeden článek z daného seznamu a zpracují je do podoby referátu v rozsahu 2 stran textu. V závěru písemného referátu se zamyslí nad pedagogickou dedukcí uvedených myšlenek do problematiky jejich učitelské praxe v mateřských školách.
The lessons will have the following content: a) didactic principles in music lessons, including examples of their application in practice, b) teaching methods and differentiation of pupils in music lessons, c) integration of music activities with other aesthetic educational activities on examples, d) structure of lessons and teacher training for teaching. The seminar will combine singing and piano skills, as well as playing the soprano recorder.
Students will get acquainted with the description and use of Orff's musical instruments, focus on work with motive, musical sentence, improvisation of wills for given rhythmic and later melodic foresight, on devising variations on given musical idea in terms of changes of rhythmic and rhythmic melodic, rondo rhythmic and melodic using different percussion and melodic Orff instruments. In the course students will play and sing selected folk and artificial songs presented in the first part of the Czech Orff School.
They will invent the use of Orff's musical instruments when singing songs or performing musical movements on folk songs. They will learn artificial songs that relate to the family in order to strengthen the importance of family and family relationships in the current unfavorable social climate.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.