Konkrétní výuka bude mít následující obsah: a) didaktické zásady v hudebním vyučování včetně příkladů jejich uplatňování v praxi b) vyučovací metody a diferenciace žáků v hudební výchově c) integrace hudebních činností s ostatními estetickovýchovnými činnostmi na příkladech d) struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování, včetně mimoškolní hudebně osvětové práce s předškolními dětmi e) poslechové činnosti u dětí v předškolním věku
V rámci předmětu bude představena česká adaptace Orffovy školy, jak byla vypracována I. Hurníkem, P. Ebenem, B. Viskupovou a P. Jurkovičem. V semináři budou propojeny pěvecké a klavírní dovednosti a rovněž i hra na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti se seznámí s popisem a využitím Orffových hudebních nástrojů, zaměří se na práci s motivem, hudební větou, na improvizaci závětí k danému rytmickému a později i melodickému předvětí, na vymýšlení variací na danou hudební myšlenku ve smyslu změn rytmických i rytmicko melodických, na rondo rytmické a melodické při zapojení různých bicích a melodických orffovských nástrojů. V rámci předmětu budou studenti hrát a zpívat vybrané lidové a umělé písně uvedené v 1. dílu České Orffovy školy, budou vymýšlet využití Orffových hudebních nástrojů při zpěvu písní nebo při hudebně pohybových projevech na lidové písně, které se učili v předmětu Hra na klavír. Naučí se další umělé písně, které jsou vhodné pro domácí rodinné muzicírování. V rámci hudebně poslechových aktivit bude představena hudba jako řeč, při které dojde k analýze pohybu hudebně výrazových prostředků na formálním půdorysu modelových příkladů poslechových skladeb. Důraz bude položen na zážitek.
V rámci seminární práce studenti vypracují partitury 2 písní pro děti v předškolním věku s uplatněním hry na bicí i melodické nástroje z Orffova hudebního instrumentáře a klavíru. S pomocí klavíru se připraví na jejich nácvik se studenty v rámci výuky.V kombinované formě studia studenti obdrží seznam článků z odborných časopisů Hudební výchova (ČR), které se vážou k tématům didaktiky hudební výchovy, k instrumentální činnosti nebo poslechu hudby dětí v mateřských školách. Vyberou si jeden článek z daného seznamu a zpracují je do podoby referátu v rozsahu 2 stran textu. V závěru písemného referátu se zamyslí nad pedagogickou dedukcí uvedených myšlenek do problematiky jejich učitelské praxe v mateřských školách.
Výuka bude mít následující obsah: a) didaktické zásady v hudebním vyučování včetně příkladů jejich uplatňování v praxi, b) vyučovací metody a diferenciace žáků v hudební výchově, c) integrace hudebních činností s ostatními esteticko výchovnými činnostmi na příkladech, d) struktura vyučovací hodiny a příprava učitele na vyučování.
V semináři budou propojeny pěvecké a klavírní dovednosti a rovněž i hra na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti se seznámí s popisem a využitím Orffových hudebních nástrojů, zaměří se na práci s motivem, hudební větou, na improvizaci závětí k danému rytmickému a později i melodickému předvětí, na vymýšlení variací na danou hudební myšlenku ve smyslu změn rytmických i rytmicko melodických, na rondo rytmické a melodické při zapojení různých bicích a melodických orffovských nástrojů. V rámci předmětu budou studenti hrát a zpívat vybrané lidové a umělé písně uvedené v 1. dílu České Orffovy školy. Budou vymýšlet využití Orffových hudebních nástrojů při zpěvu písní nebo při hudebně pohybových projevech na lidové písně. Naučí se umělé písně, které se vztahují k rodině s cílem posílit význam rodiny a rodinných vztahů v soudobém nepříznivém společenském klimatu.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.