• výběr a způsob organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivace a průběh poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybové prvky: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritéria výběru písní a říkadel v MŠ a různý způsob jejich osvojení • nácvik ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudební činnosti v logopedické prevenci: rozšiřování a aktivizace slovní zásoby, rozvoj fonematického uvědomování, rozvoj grafomotoriky
Students are guided in the course to methodical work in a complete range of musical activities (listening, musical, singing and instrumental), in their autonomous form, combinations and didactic sequence. Students gain the ability to organize and clearly lead musical activities appropriate to preschool children and feasible in kindergarten.
Attention is paid to the following: • selection and organization of musical activities with regard to psychomotor abilities of preschool children and their development • motivation and course of listening musical activities with elements of drama education • movement elements: march, walking, hop, gallop and movement improvisation with musical accompaniment • criteria for the selection of songs and rhymes in kindergarten and various ways of their acquisition • training of ostentatious accompaniments by playing the body, simple instruments and Orff's instruments • mastering movement elements and choreography • musical activities in speech therapy prevention - with an emphasis on children with impaired communication skills different mother tongue, prevention of speech fluctuations.