Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of mathematical literacy II with an excursion

Class at Faculty of Education |
OPB01M1H5B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Okruhy:

1) rozdíl mezi rozvíjejícími, diagnostickými a terapeutickými aktivitami; ukázky práce s dětmi se zaměřením na budování představ u pojmu "možnosti" a práce se strukturovanými celky na bázi rytmizací a transformací strukturovaných celků z jednoho do jiného komunikačního kódu jako podpora porozumění; diagnostické aktivity v předmtematické gramostnosti typ 1

2) diagnostické aktivity typ 2 ve vztahu k pojmu číslo v roli počtu a garfické a gestické modely a diagnostika schopnosti zpracování časoprostorových údajů; pojem celek a jeho části - rozvíjející aktivita dekompozičně-kompoziční

3) gradace aktivit vázaných na shodná a podobná zobrazení; představa o tvarech věcí a jejich identifikace; kompletace a kompozice v prgrafické práci s celkem a částmi; didaktická struktura - tvorba, využití v plánování a reflexi

4) porovnávání množství a problémové aktivity; úvod k úlohám typu Zebra

5) kompletace a substituce v manipulativních, grafických a akustických aktivitách; cesta k celé větě

6) pravda a nepravda - vyhodnocení pravdivosti sdělení a lokální důkaz; hry na pravděpodobnost

7) stolní hry s pravidly: vybrané strategie seznamování s pravidly

8) volitená témata dle zájmu studentů

Annotation

The course consists of a theoretical and practical part, involving observation in kindergartens or other ways of work with children, and analysis of situations. The goal of the course is to lead students to apply their theoretical knowledge in their direct work with children.

Innovation: didactical strucutres.