1. úvod, organizace kurzu, představení vyučujících (MAgdalena Novotná, Michaela Kuříková)
2. návštěva výstavy, studium její koncepce
3. plánování výtvarných činností v návaznosti na zkušenosti z výstavy; diskuse; výběr dvou úkolů
4. tvorba 1, dokumentace tvorby
5. tvorba 2, dokumentace tvorby
6. samostatná příprava portfolia/výstavy, individuální konzultace
7. samostatná příprava portfolia/výstavy, individuální konzultace
8. závěrečná prezentace
Kurz se zaměřuje na otázky komunikace učitele s rodiči, vedením školky, ale také veřejností a dětmi samotnými, o procesu a produktu dětské výtvarné práce. Pomáhá studentům docenit význam zájmu rodičů a dalších skupin lidí se vztahem k předškolní výchově o proces a produkt dětské výtvarné práce.
Seznamuje studenty se zásadami a potencialitami dobře provedené prezentace a předkládá principy prezentace práce v tradičních a nových médiích.