· Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín
· Tradiční otázky oborové didaktiky – historie a současnost v Čechách a ve světě
· Funkční slovník učitele Výtvarné výchovy
· Plánování ve Výtvarné výchově I
· Klíčové didaktické kategorie II
· Klíčové didaktické kategorie II
· Vhodné inspirační zdroje a jejich parametry
· Práce s vhodnými inspiračními zdroji
· Dětská tvorba a její geneze I
· Dětská tvorba a její geneze II
· Dětská tvorba a její geneze III
· Shrnutí hlavních tezí
Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově a seznamuje studenty s vhodnými inspiračními zdroji. Předkládá zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.
Tématický plán:
• Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín
• Tradiční otázky oborové didaktiky – historie a současnost v Čechách a ve světě
• Funkční slovník učitele Výtvarné výchovy
• Plánování ve Výtvarné výchověI
• Klíčové didaktické kategorieII
• Klíčové didaktické kategorieII
• Vhodné inspirační zdroje a jejich parametry
• Práce s vhodnými inspiračními zdroji
• Dětská tvorba a její geneze I
• Dětská tvorba a její geneze II
• Dětská tvorba a její geneze III
• Shrnutí hlavních tezí