Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika VV I

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPB01V187B

Sylabus

· Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín

· Tradiční otázky oborové didaktiky – historie a současnost v Čechách a ve světě

· Funkční slovník učitele Výtvarné výchovy

· Plánování ve Výtvarné výchově I

· Klíčové didaktické kategorie II

· Klíčové didaktické kategorie II

· Vhodné inspirační zdroje a jejich parametry

· Práce s vhodnými inspiračními zdroji

· Dětská tvorba a její geneze I

· Dětská tvorba a její geneze II

· Dětská tvorba a její geneze III

· Shrnutí hlavních tezí

Anotace

Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově a seznamuje studenty s vhodnými inspiračními zdroji. Předkládá zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.

Tématický plán:

• Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín

• Tradiční otázky oborové didaktiky – historie a současnost v Čechách a ve světě

• Funkční slovník učitele Výtvarné výchovy

• Plánování ve Výtvarné výchověI

• Klíčové didaktické kategorieII

• Klíčové didaktické kategorieII

• Vhodné inspirační zdroje a jejich parametry

• Práce s vhodnými inspiračními zdroji

• Dětská tvorba a její geneze I

• Dětská tvorba a její geneze II

• Dětská tvorba a její geneze III

• Shrnutí hlavních tezí