Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika VV II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPB01V193B

Sylabus

· Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle

· Výchovný a výukový kontext

· Kurikulární dokumenty a jejich slovník

· Tematické, metodické řady a projekty

· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe I

· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe II

· Práce s vhodnými inspiračními zdroji

· Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově

· Hodnocení a pedagogická diagnostika

· Etudy a explorace v MŠ

· Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu

· Shrnutí hlavních tezí

Anotace

Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na řady a projekty. Diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole a ukazuje, jak zachovat výtvarné obsahy v integrovaných celcích. Studenti si osvojují dovednost s ohledem na specifika předškolního věku plánovat tematické a metodické celky s porozuměním pro jejich logiku a přínos pro praxi.

Tématický plán:

• Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle

• Výchovný a výukový kontext

• Kurikulární dokumenty a jejich slovník

• Tematické, metodické řady a projekty

• Integrace výchov v předškolním vzdělávání –parametry dobré praxe I

• Integrace výchov v předškolním vzdělávání –parametry dobré praxe II

• Práce s vhodnými inspiračními zdroji

• Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově

• Hodnocení a pedagogická diagnostika

• Etudy a explorace v MŠ

• Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu

• Shrnutí hlavních tezí