· Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle
· Výchovný a výukový kontext
· Kurikulární dokumenty a jejich slovník
· Tematické, metodické řady a projekty
· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe I
· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe II
· Práce s vhodnými inspiračními zdroji
· Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově
· Hodnocení a pedagogická diagnostika
· Etudy a explorace v MŠ
· Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu
· Shrnutí hlavních tezí
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na řady a projekty. Diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné výchovy v mateřské škole a ukazuje, jak zachovat výtvarné obsahy v integrovaných celcích. Studenti si osvojují dovednost s ohledem na specifika předškolního věku plánovat tematické a metodické celky s porozuměním pro jejich logiku a přínos pro praxi.
Tématický plán:
• Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle
• Výchovn ý a výukový kontext
• Kurikulární dokumenty a jejich slovník
• Tematické, metodické řady a projekty
• Integrace výchov v předškolním vzdělávání –parametry dobré praxe I
• Integrace výchov v předškolním vzdělávání –parametry dobré praxe II
• Práce s vhodnými inspiračními zdroji
• Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově
• Hodnocení a pedagogická diagnostika
• Etudy a explorace v MŠ
• Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu
• Shrnutí hlavních tezí