· Uvedení otázek spojených s prezentací dětských výtvarných prací
· Vybrané principy prezentace profesionální výtvarné práce - příklady
· Funkce prezentace v MŠ I
· Funkce prezentace v MŠ II
· Funkční slovník učitele ve vztahu k prezentaci dětských prací
· Vizuální komunikace v MŠ I
· Základní typografické principy
· Základní principy práce s barevnou plochou
· Fyzická vs. virtuální prezentace dětské práce
· Nástěnka - nástroj prezentace a hodnocení
· Portfolio - nástroj prezentace a hodnocení
· Prezentace práce v netradičních výtvarných médiíc
The course focuses on the issues of teacher communication with parents, preschool management, but also the public and children themselves, the process and product of children's artwork. It helps students appreciate the importance of parents and other groups of people related to pre-school education about the process and product of children's art work. It introduces students to the principles and potentialities of well-executed presentations and presents the principles of presentation of work in traditional and new media.
Thematic plan:
• Introduction of questions related to presentation of children’s art work
• Chosen principles of profesional art work presentation – examples
• Functions of presentation in pre-school I
• Functions of presentation in pre-school II
• A functional vocabulary of a teacher in relation to presentation of children’s artwork
• Visual communication in pre-school I
• Basic typographic principles
• Basic principles of work with colored area
• The physical vs. virtual presentation of children’s work
• Notice board – a tool of presentation and evaluation
• Portfolio – a tool of presentation and evaluation
• Presentation of work in nontraditional art media