Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli ochranou přírody v ČR, EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO, a základní i rozšiřující literaturou. Témata:
1) Úvod do předmětu - současná legislativa.
2) Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.
3) Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička.
4) Cíle EV.
5) Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.
6) Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).
7) Vzdělávání za pomocí živočichů.
8) Vzdělávání založené na vztahu k místu.
9) Lesn í a sadová pedagogika.
10) Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ.
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií, metodikou a praxí environmentální výchovy. Informovat o významu a potřebě environmentální výchovy (v globálních souvislostech), seznámit studenty s historií světové a české environmentální výchovy a s význačnými představiteli ochranou přírody v ČR, EV, státním programem EVVO, krajským programem EVVO, a základní i rozšiřující literaturou. Témata:
1) Úvod do předmětu - současná legislativa.
2) Historie EV - Historie EV ve světě, Historie EV v ČR - nestoři EV, Střediska EV.
3) Síť středisek SEV v ČR, Mrkvička.
4) Cíle EV.
5) Metody práce v EV - informální vzdělávání, práce s přírodním materiálem, narativní metoda.
6) Drobné aktivity, projekty, tématické integrované bloky, vycházky do přírody a naučné stezky (ukázky).
7) Vzdělávání za pomocí živočichů.
8) Vzdělávání založené na vztahu k místu.
9) Lesní a sadová pedagogika.
10) Kvalita a efektivita EV - nástroje hodnocení v MŠ (portfolio, nástěnka aj.), nástroje autoevaluace učitelky MŠ. Těšíme se na Vás