Témata:
1) Prvky lokomoce a krokové variace: chůze, běh, pochod, pérování, poskok, cval, přísunný krok.
2) Pohyb v prostoru: pohyb ve volném prostoru, po kruhu, v zástupu, v řadě.
3) Výběr a hra vhodných písní k hudebně pohybovým činnostem, hra improvizovaného klavírního doprovodu k pochodu, běhu a poskoku, výb ěr reprodukované hudby různých žánrů.
4) Kontrastní múzické faktory a jejich vyjádření při pohybové improvizaci, hra na klavír a flétnu k těmto činnostem.
5) Hudebně pohybové hry a metodika jejich osvojování.
6) Hudebně pohybové činnosti a dítě s nevýhodným typem laterality.
7) Hudebně pohybové činnosti v rozvoji grafomotoriky.
8) Na praxi: náslechy, vedení jednoduchých pohybových činností, klavírní korepetice k pohybovým činnostem dětí, reflexe vedená pedagogem.
Předmět se zaměřuje na hudebně pohybové činnosti přiměřené dětem předškolního věku realizovatelné v prostředí MŠ nebo v kroužku. Výuka probíhá částečně v seminářích v prostorách PedF UK a částečně v předškolním oddělení dětského tanečního souboru. Předmět prakticky seznamuje studenty s rozvojem hudebně pohybových dovedností dětí a s jeho stimulací. Uschopňuje studenty k vedení hudebně pohybové výchovy po stránce motivační a pohybové i po stránce zajištění hudebního doprovodu vlastní hrou nebo výběrem reprodukované hudby. Dotýká se problematiky rozvoje grafomotoriky a podpory dětí s nevýhodným typem laterality prostřednictvím hudebně pohybových činností. Témata:
1) Prvky lokomoce a krokové variace: chůze, běh, pochod, pérování, poskok, cval, přísunný krok.
2) Pohyb v prostoru: pohyb ve volném prostoru, po kruhu, v zástupu, v řadě.
3) Výběr a hra vhodných písní k hudebně pohybovým činnostem, hra improvizovaného klavírního doprovodu k pochodu, běhu a poskoku, výběr reprodukované hudby různých žánrů.
4) Kontrastní múzické faktory a jejich vyjádření při pohybové improvizaci, hra na klavír a flétnu k těmto činnostem.
5) Hudebně pohybové hry a metodika jejich osvojování.
6) Hudebně pohybové činnosti a dítě s nevýhodným typem laterality.
7) Hudebně pohybové činnosti v rozvoji grafomotoriky.
8) Na praxi: náslechy, vedení jednoduchých pohybových činností, klavírní korepetice k pohybovým činnostem dětí, reflexe vedená pedagogem.